środa, 1 października 2014

Znaczenie kwiatów :P



Gdzie podziały się czasy w których każdy kwiat miał znaczenie.... W których jednym bukietem dało się wyrazić tak wiele. O ile Wiadomo że czerwona róża oznacza miłość to z innymi kwiatami juz gorzej.  Kto wie że ofiarowując czerwonego goździka wyrażamy podziękowanie a gałązka z kwiatem jabłoni oznacza pokusę.  

Kika popularnych kwiatów. Zastanówcie się jakie znaczenie ma wasz bukiet zanim go wręczycie:p
PS. Już wiem czemu nauczycielom przeważnie wręcza się bukiet z margaretek (przynajmniej tak było u mnie w szkole )

Bez biały - myślę wciąż o Tobie, niewinność młodzieńcza




Bez fioletowy - moje serce należy do Ciebie, pierwsza miłość

Cynia - masz paskudny charakter, gasisz moje uczucia


Fiołek - nikt nie wie o naszej miłości, wierność, oznaka skromności


Fiołek alpejski - czemu o mnie zapominasz? moje myśli są z Tobą


Goździk biały - czystość, mam czyste uczucia


Goździk czerwony - gorące podziękowanie




Goździk różowy - czekaj na mnie


Fuksja - będziesz moim wrogiem


Goździki (wielobarwny bukiet) - znak odmowy

Lewkonia - gratuluję sukcesu, działaj szybko, jesteś wspaniały




Lilia - czyste intencje, życzę Ci jak najlepiej

Lilia biała - czyste uczucia, cnotliwość 

Lilia tygrysia - boska piękność

Lilia złotogłów - ofiarne uczucia

Łubin - huśtawka uczuć, pretensja


Maciejka - akceptacja


Macierzanka - aktywność, energia

Magnolia - wstydliwość, maniery

Mak - przelotna namiętność, puść to w niepamięć

Mak biały - sen, ospałość serca

Mak czerwony ogrodowy - kochajmy póki czas
Mak polny - marzę o Tobie





Malwa - ambicja, gościnność

Malwa biała - kobieca ambicja

Margaretka - krzywdzisz mnie




Mieczyk - będę walczyć

Mieczyk biały - kradniesz me serce

Mieczyk różowy - spotkajmy się


Narcyz - jesteś bez serca, kompromitujesz się, obłuda


Nasturcja - gracja, intuicja


Peonia - mściwość, sprawiasz mi kłopot


Piwonia - wstyd, jestem nieśmiały




Pokrzywa - irytujesz mnie, zniesławienie

Prymula - kochałem tylko Ciebie, nie bądź nieśmiałą, radzę Ci dobrze


Przebiśnieg - finezja, zdumienie, przekonaj mnie do siebie


Przylaszczka - zwłoka


Rozmaryn - interesuję się Tobą, Twojej obecności mi brak


Róża - Ciebie kocham najbardziej, żyć bez Ciebie nie mogę

Róża bez kolców - młodzieńcza miłość

Róża biała - jesteś warta kochania, obiecuję Ci wierność

Róża biała i czerwona - żar serca

Róża bladoróżowa - świeżość
Róża chińska - bawisz się moim uczuciem
Róża czerwona - gorąco kocham
Róża dzika - ratujmy uczucie
Róża herbaciana - bardzo mi się podobasz





Róża różowa - elegancja i wdzięk

Róża żółta - jestem zazdrosny

Różyczki czerwone - młodość i piękność

Rumianek - gospodarność, jestem Ci szczerze oddany


Słonecznik - adoracja, despotyzm


Stokrotka - doskonałość i zrozumienie

Tulipan - dobrze mi z Tobą
Wiśni kwiat - oszukujesz mnie, słabość uczuć
Żonkil - jestem zazdrosny


Myślę że  choć troszkę zwracacie uwagę na znaczenie kwiatów. Przyjmijcie więc ode mnie taki kwiaty. 
A co oznaczają przeczytajcie sami:P
 

Pozdrawiam J.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz